Vanliga frågor
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang vardagar kl. 06.30–10.00, helger kl. 07.00–11.00 och helgdagar kl. 07.00–11.00. Restaurangen ligger på sjätte våningen och har en takterrass med morgonutsikt över stadens tak.
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
Kan jag få gratis wifi?
Ja, vi har gratis wifi på hela hotellet.
Finns det luftkonditionering på alla rum?
Ja, det finns luftkonditionering på alla rum.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Det finns flera olika parkeringsalternativ nära hotellet.
Får jag ta med mig min hund eller katt?
Ja, ditt husdjur är varmt välkommet hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock ej i vår restaurang och alltid under din uppsikt). Meddela oss vid bokning om du tar med din hund eller katt så förbereder vi med mat- och vattenskål, bajspåsar och lite godsaker som finns på plats vid er ankomst. Vi kan även rasta din hund om du meddelar oss när du checkar in.
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från vårt hotell oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyg, Oslobåten eller tåg.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt. Om du behöver hjälp med exempelvis transfer, parkering, bil- eller cykeluthyrning, utskrift eller information om lokala sevärdheter och liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss med dina önskemål.
Kan jag få mina kläder tvättade på hotellet?
Vi erbjuder kemtvättsservice måndag till lördag. Lämna kläderna som ska tvättas i receptionen senast kl. 08.00 och få de rena kläderna returnerade till rummet samma dag efter kl. 17.00.
När kan jag äta på restaurangen?
Vi kan dessvärre inte erbjuda lunch eller middag på hotellet men i gengäld ge dig våra bästa tips och rekommendationer om du frågar i receptionen.
Är hotellet handikappanpassat?
Handikapp är många saker. Därför kommer det alltid att handla om en individuell bedömning. Vi samarbetar med Godadgang.dk som har bedömt våra bekvämligheter.
Vi rekommenderar att du alltid kontaktar oss i förväg så att vi kan tillgodose dina önskemål och behov så bra som möjligt.
Är rökning tillåten?
Hotellet är 100 % rökfritt. Det är dock tillåtet att röka utanför hotellet vid askkopparna vid ingången.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3338 1200 eller mejla till thesquare@arp-hansen.dk.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.
Vad händer om jag har tappat bort eller glömt något på hotellet?
Har du råkat glömma något under din vistelse på hos oss? Fyll i så fall i detta formulär.